TORSDAGSBUKETT

torsdag, maj 28, 2015 2 4

 

 

Liten vild torsdagsbukett!

(Som inte fick vatten i tid, därav något slokande syrener, ajaj)

Doftar ljuuuvligt…

 

 

 

 

 

Ledig dag, tjohoo!

Med inte mindre än två lediga päron i detta casa, vilket innebär dubbel körlektion för mig (var ett tag sedan sist) och lite skönhetsvård för mamman. Pappa Josef har precis tagit barnen in till stan för att göra pass till dem inför vår resa i september, gäller att vara ute i tid så  man inte glömmer..

Sen ska jag träffa min vän Ida i eftermiddag, & hennes lilla nyfödda flicka Sallie, ååååh som jag längtar!

Snusa bebis är bland det bästa som finns i livet, gos gos gos!

Skulle setts för länge sedan men vi har haft en del dumma baciller här hemma, och det är ju inget man tar med sig till en liten nykomling precis, men nu så!

 

 

Ta hand om er & ha en fin dag, kram!

4

EN DAGENS

onsdag, maj 27, 2015 2 3

 

 

Tjohoo, äntligen lite varmare i luften!!

Ok, inte mycket, men nog för att slippa halsduk & kunna strosa omkring i små ballerinor 🙂

 

 

 

 

Bilder från dagens härliga hundpromenad. Så. Himla. Vackert. Nu.

Skinnjacka gammal från NK, jeans & solisar H&M, blus Lindex, ballerina Zara, väska Raglady.

 

 

Hoppas ni har det härligt i vårsolen, nu blir det middag här, fläskkotletter minsann (var evigheter sedan sist).

Kram

3

RABATT PÅ FOTOUTRUSTNING

onsdag, maj 27, 2015 0 2

150525-foto-gen-prod-740x250-cm-se

 

 

I ett nyhetsmail från CDON.com fick jag se att de hade kampanj på fotoutrustning, allt från kompakt, video -& systemkameror till stativ, väskor, objektiv och massor med andra tillbehör. Kände att jag ville tipsa om detta då jag tycker fotografering är bland det roligaste som finns och vill uppmana alla till att föreviga de där stunderna i livet som man vill minnas extra mycket 🙂

Klicka på bilden för att komma till kampanjen!

2

CHOKLADBLOMMA & EN VINNARE!

tisdag, maj 26, 2015 1 2

 

 

Väldoftande chokladblommor har jag tryckt mer i den rostiga plåtkrukan, tillsammans med en eucalyptys. Tre stycken chokladplantor köpte jag, men det blev lite glest.. Äsch, de växer väl till sig. Tycker de är så fina, sirliga & söta.

 

 

 

 

Då har jag korat en Lite Kalabalik-vinnare!

 

 

Stort grattis till Johanna Andréasson!

Hoppas du kommer trivas i det vackra armbandet & med det fina underlägget.

 

 

Tack till alla som ville vara med, kram!

2

LITE FÖRE & EFTER I TRÄDGÅRDEN

tisdag, maj 26, 2015 4 4

 

 

En del av er har efterfrågat bilder på trädgård & hur det ser ut runt vårt hus, så jag tänkte visa några bilder. Hittade broschyren från visningen där jag fotat några av bilderna för att visa hur det såg ut när vi köpte, lite kul.

Ovan ser ni den nyaste av de tre altaner vi byggt sedan inflyttningen för drygt 2,5 år sedan, den är inte superstor men räcker för vad vi tänkt använda den till (det tar vi längre fram).

Ni kan oxå se att vi planterat en liten liten häck (haha så mini), den ska bli insynsskydd mot grannarna så småningom. Kommer ta tid såklart men den har redan hunnit bli grön och ”buskigare” mot bilden ovan.

 

 

 

Vindskyddet på sidan altanen är precis utbytt för det andra var ruttet, det ska målas vitt så småningom..

Vår baksida ligger i sydostläge med morgon/dagssol, men tack vare lilla förlängningen av altanen så har vi även kvällsol där ute, pga att huset är så lågt och solen når över taket.

 

 

Bilden ovan är en av mäklarbilderna, inte så kul utsida va? Man fick tex kliva ett stort steg ner från altandörren.. ner på gamla mossiga sjöstensplattor, not so nice.. Fast det där med såna plattor är en smaksak förstås, en del älskar dem har jag hört. Vi byggde trall över.

Rabatterna längs långsidan var helt igenväxta av ogräs, ingen vacker syn. Och även om vi inte är några trädgårdsmästare precis så har det blivit mycket bättre.

 

 

Vi har satt syrener som ska få vara friväxande nere i hörnet av trädgården, höga och insynsskyddade ska de bli. Satte dem förra året och de blommar redan så fint.

 

 

Syrenerna möts upp av vad som ska bli en välklippt ligusterhäck.

 

 

Här har vi samma hörn på mäklarbild, inget staket mot gångvägen, utan helt öppet. Vi satte samma billiga variant som det svajiga ni ser på bild, färdigstaket som det kallas. Inte vad jag tycker är vackrast precis, men nu har vi en bostadsrätt, är inte de händigaste och ville inte att det skulle kosta skjortan i både tid och pengar. Viktigast var att ”stänga inne” hund och barn typ. Längtar oerhört mycket till häckarna vuxit upp och ramar in vår trädgård med sina gröna väggar, kanske har vi hunnit flytta innan dess, vem vet..

 

 

Äppelträdet, som blommar så vackert nu, det är vi glada över att ha. Fruktträd är jag ett stort fan av och skulle vilja ha både päron & körsbär med.

 

 

 

Sen har vi framsidan, men det tar vi en annan gång. Där har vi iallafall byggt ut den altan som vi byggde för två år sedan, den gick utmed tegelväggen innan men den har vi breddat nu,både på sidan och framåt så att säga.

Vi har mer att fixa med kring utsidan, men man får ta lite då och då under dessa småbarnsår som inte ger all tid i världen till sånt..

Vi ska iallafall få huset målat denna sommar, knutarna ska bli vita istället för bruna, hallelujah för det!

Hade man haft guldbyxor så hade man ju kunnat leja bort allt, men nu är så inte fallet, och det är ju faktiskt ganska kul att få bygga och hålla på själv tycker jag. Så det är inget jag gråter över.

 

 

Hoppas ni har en fin dag!

Ikväll presenteras vinnaren av ”Lite kalabalik”.

 

 

Kram

4

TÄVLA OM NÅGOT SNYGGT ATT SKRIVA I

söndag, maj 24, 2015 12 4

 

 

 

Tjohoo, då var det tävlingsdags igen!

 

 

Två snygga fräscha skrivböcker/anteckningsblock från SMååLAND.se kan bli dina!

Enkla A5-block med helvita sidor & fina illustrationer på framsidan, perfekt till tankar & idéer. Skissa fram det perfekta trädgårdslandet & ta boken med till trädgårdshandeln, rada upp dina favoritbutiker, pressa blommor eller vad just du har behov av att få på papper 🙂

Vinnaren får välja antingen ett block av varje eller två av kaninen eller ”Absolut rosa”, & för att vara med och tävla vill jag att ni svarar på följande fråga:

 

Vilket småländskt glasbruk tillverkar vackra vasen Pallo?

Svaret hittas här.

 


 

 

 

Tävlingen är i samarbete med SMååLAND.se, en illustratör, en formgivare & en reklamare i ett brett samarbete.

Pågår i två veckor och avslutas söndag 7/6 23:59

Lycka till!

4

EN PERFEKT DAG

söndag, maj 24, 2015 1 5

 

 

 

Snabbinlägg, för vi ska iväg in till svärmor som haft barnen hos sig i natt, och sen blir det iväg till Slottskogen & miniloppet för Valentin & Inez.

Vi hade hursomhelst en helt underbar dag igår, jag och tjejerna. Båthäng, bubbel, Gbg-lopp & Eurovision (Grattis Måns & Sverige!!!)

Detta var precis vad jag behövde, herregud vad jag skrattat, där förlängde jag livet kan ni tro 😉

 

 

 

 

 

 

Kika in ikväll vetja, för då blir det finfin tävling här igen på bloggen!

Kramis

5

MICHAEL KORS WATERMELON & PARTYDAGS!

lördag, maj 23, 2015 3 9

 

 

God morgon fina ni!

Vaknade utsövd och utan huvudvärk idag, härligt!

Håller på att ladda för en dag i solen på bryggan på Eriksberg, där jag ska hänga med en gäng goa tjejer och kolla på Göteborgsvarvet. Knallblå himmel just nu, hoppas bara det håller i sig!

Vi väljer Hisingsidan, för det ligger närmast Julias lägenhet, där det blir Mello-party senare ikväll. Så inget Slottis-häng. En del av öbo-tjejerna kommer ju dessutom med båt så då blir detta smidigast även för dem.

 Gud vad jag längtar, var ett tag sedan jag umgicks med dessa goingar.

Blir bekväma sneakers (denna löpardag till ära), jeans & Lindex-jackan. Den är mjuk och skön och faktiskt varm, vindtät.

 

 

 

 

Och så nya väskan, kunde inte hålla mig från att klicka hem den, den perfekta lilla partyväskan. Färgen är så somrig och fin, Watermelon som den heter.

Köpt hos Raglady, men verkar vara slutsåld. Dock finns just färgen på flera andra av Michaels väskmodeller, här. Sen hittade jag den hos Nelly.com, i färgerna svart & brunt, här. För den som är sugen.

 

Bubblet måste jag tipsa om med, för den som gillar ett lättdrucket rosébubbel.  Platino´s Pink Moscato för 40:-, supergott tycker jag! Blev bjuden av en vän för ett tag sedan och gillade det jättemycket. Ganska låg alkoholhalt, vilket jag uppskattar eftersom jag inte tål några större mängder alkohol (vem gör det?). Ett annat rosévin (ej bubbel) jag älskar är M de Minuty, inte så sött och kostar lite mer. Har ni några favoriter?

 

 

Nu får jag lägga på ett kol här och hoppa in i duschen!

 

 

Ha det gott & njut av helgen!

 

Kram

9

NI GLÖMMER VÄL INTE..

fredag, maj 22, 2015 1 3

 

 

..att vara med och tävla om detta tjusiga armband & vackra underlägget i keramik från Lite Kalabalik? Avslutas på söndag så än hinner ni, och ni hittar till den här eller under fliken ”tävlingar” i menyn.

 

 

 

 

Hillooo!!

 

 

Äntligen är sköna fredagen här, och jag är så trött så trött, så jag kommer snart slänga mig raklång i soffan och snusa på mina små framför tv:n. Efter att de lagt sig blir det nog ett par avsnitt av serien Outlander som vi börjat följa, min darling och jag, så bra!

Fick tips om den av min bästis, någon som sett?

Utspelas i Skottland och miljön är fantastisk!

 

Tipselitips på den alltså.

 

 

Mysig kväll och trevlig helg!

Kram

3

EN DAGENS & NY FRIPPA

torsdag, maj 21, 2015 6 7

 

 

Dagens jag i mitt ”nya” hår, gud så skönt att bli av med det där riset..

Fast det är inte riktigt en dagens, för skorna knallar jag inte omkring med idag, de ville jag bara visa och tipsa om 🙂

 

 

 

 

En rejäl bit åkte av, och jag blev t.o.m sugen på att lägga i lite slingor, fast det får bli en annan gång. Inte blonda, utan breda lite ljusare ”highlights” bara.

Jag har tappat oerhört mycket hår den senaste tiden, känns som minst 1/3 av min tidigare riktigt chocka man, ett tecken på att något är lite tokigt i kroppen.  Hoppas verkligen det inte blir värre..

 

 

 

 

Passade på att fylla på med lite nya sköna produkter till håret, Maroccanoil´s inpackning (som jag älskar), och en ”leave-in-inpackning” som man har över natten utan att skölja ur. Den är också värmeskyddande vid ex plattning/föning av håret, luktar gudomligt gott!

Båda innehåller arganolja, som är väldigt vårdande, och naturligt. Big like på det.

 

 

 

 

Och så har vi skorna.. Oj oj så snygga, och sköna de är. De hittade jag här, och de finns i denna mellanbruna/cognac-färg och svart.

Jacka/cardigan kommer från Lindex men är tyvärr slutsåld, jeans från H&M.

 

 

Nu ska jag joina barnen på altanen i solen, vi ska äta lite gott och bara ha det mysigt. Innan det bär iväg till simskolan och avslutning där.

 

 

Hoppas ni har en fin dag!

Kram

7