THE INCREDIBLE FACEMASK

lördag, juni 6, 2015 2 5

 

 

 

Idag testade jag The Incredible Facemask från May Beauty, ansiktsmasken som tar bort pormaskar & död hud på minuter, och den motverkar acne.

Har ni testat?

Sett en hel del bloggare som testat den senaste tiden så ni kanske har sett eller hört talas om den.

 

Jag har väl ingen problemhy direkt, kanske lite fet i t-zonen och en och annan lite finne dyker upp. Men man kan ändå behöva rensa ibland, få bort lite orenheter helt enkelt.

Sen är det ju lite kul med såna där masker man drar bort, tycker jag iallafall!

 

 

 

Smetat smeta, (man får en bra pensel till för det).

 

 

Aj aj, jag fick en ansiktsvaxning på köpet! Haha, jo den sätter sig lite i fjunen, och jag har en del.. Slipper man musch i sommar då 😉

 

 

 

Tadaaa! ”The new naked truth”!

 

 

Underbart mjuk och len hy, på bara en dryg halvtimma, tummen upp från mig.

 

Så här gör man:

 

Steg 1. Applicera masken över ansiktet (tvättat & torrt) med pensel, var försiktig kring hårfästet (och andra ludna ställen), den kan rycka med sig lite..

Steg 2. Låt masken torka 30-45 minuter, (man känner när den stelnat, och man kan dra på smilbandet lite och se att den lossnar lite)

Steg 3. Dra av masken försiktigt (man kan ta sig en titt på orenheterna om man vill, uäk..)

Steg 4. Smörj in med skön dagkräm om så önskas och känn hur len och fin huden känns!

Vill ni prova på så får ni 30% rabatt med koden catarinafacemask30 hos MayBeauty.se

Eller klicka här så läggs koden in automatiskt.

Ordinarie pris på paketet är 249:-, det innehåller 5 masker + pensel + hudguid. Med rabatten blir det 174:-

 

 

Hoppas ni har en fin kväll!

 

Här fick vi strålade väder efter en förmiddag med regn och jag ska precis ropa in barnen för middag innan vi ska över till grannarna, som precis bjöd in på lite Sverige-tårta, inte fy skam precis!

 

Puss!

 

 

Inlägget är i samarbete med MayBeauty.se

5

HAPPY BIRTHDAY SWEDEN!

lördag, juni 6, 2015 0 2

 

Mellis med smoothie & honungsmelon, mums!

 

 

 

Hello!

 

 

Nationaldagen idag, ska ni fira?

Det gör nog inte vi direkt, men det är ju lördag så lite festligt blir det såklart ändå! Svärmor kommer lite senare och då ska vi äta lite gott och mysa 🙂

 

 

Nu ska jag dra av mig ansiktsmasken jag kletade på för en stund sedan (mer om den ikväll), sen blir det en tur till torget med mina små och Torslandafestivalen, Clownerna Algot & Wilgot uppträder bl.a, kul kul!

 

 

Kram & ha en fab dag!

2

SOL & SOFTISCH DAG!

torsdag, juni 4, 2015 4 3

 

 

 

 

En dag full med sol har vi haft idag! Så skönt att man knappt ville vara inne för att laga mat, därför blev det enklast tänkbara typ.

Mozzarella & tomat-fylld tortellini från affären, uppvärmd färdigköpt tomatsås och lite knaperstekt bacon blev det till middag (och korvstroganoff till lunch hehe). Busenkelt och helt ok en vardag.

Kör ni oxå ”snabbmatsvarianter” likt denna ibland?

 

 

 

 

 

 

Lade mer tid på att leta smarriga recept i mina kokböcker än att laga och äta idag alltså, och passade på att få lite sol på mina bländvita spiror under tiden, äntligen.. Fast jag får nog jobba lite mer på dem, innan de får vistas ”in public” 😉

Så förutom ett ärende inne i stan på ett par timmar så har vi hängt i trädgården, på altanen och på lekplatsen. En soft dag helt enkelt.

Var iofs lite svårt att få in ungarna idag, de har så kul med grannbarnen, så det blev lite senare än tänkt..

 

 

Sen har jag nätshoppat lite med, hoppsan!

 

 

Jabo Pergola

 

En paviljong/pergola i pulverlackad stål med tak i naturvitt. Vi har spanat på den ett bra tag, men nu slog vi äntligen till! Ska få stå på den nya lilla altanen och det kommer bli fint tror jag. Med lite gardiner, belysning och annat piff så ska här minsann sommarhängas.

Gillar att den är enkel och stilren i sin design, (dessutom lätt att flytta på om man skulle vilja).

För den som är nyfiken så har vi köpt den här.

 

 

Trevlig kväll på er, imorgon är det freeedag!

Kram

 

3

DET RYKTAS OM SOMMAR

onsdag, juni 3, 2015 4 5

 

 

Några bilder från vardagsrummet.

En favoritplats, med soffan, gosiga kuddar, filtar och så dumburken såklart. Den gluttar man ju på en del.

 

 

 

 

Ett av våra bästa köp på länge måste nog vara mattan, den är så gosig och skön att sätta fötterna på. Ebba ligger ofta utbredd på den, Inez likaså, med fötterna på tv-bänken och en flaska välling på kvällen. Så den gillar vi.

Mattan köpte jag här.

(Med 40% rabatt dessutom, så håll utkik efter erbjudanden om ni är sugna!)

 

 

 

 

 

Hej på er!

Hoppas ni har en mysig onsdag, blåser det lika mycket hos er som här förresten? Jösses vad det viner runt knutarna.

Men hörni! Det ryktas om att sommarvärmen är på G, och redan imorgon lovas det sol och några fler grader, tjohooo så skönt!!

I helgen spås det bli en bit över 20 grader t.o.m, är det sant undrar man? Hoppas hoppas det..

 

 

Nu ska jag rensa datorn här, grrrr för att den har så dåligt med utrymme..

 

Fortsatt fin kväll till er, kram.

5

LYX ELLER BUDGET

onsdag, juni 3, 2015 4 3

Lyx eller budget Hattar i filtLyx eller budget väskor

 

Budget till vänster:

Poncho Ellos 299:-, här

Hatt Ellos 299:-, här

Väska i mocka Mango 399:-, här

 

Lyx till höger:

Poncho By Malene Birger 3995:-, här

Hatt By Malene Birger 999:-, här

Väska By Malene Birger 2199:-, här

 

Nu kanske detta inlägget känns lite väl vårigt (eller höstigt?), och inte så somrigt, men en del av sakerna är faktiskt nyheter. Sen ville jag framför allt tipsa om lite fina budgetalternativ för de som inte känner för att hosta upp runt 4ooo:- för en bit tyg över axlarna.

Jag tycker faktiskt att ponchon från Ellos är minst lika fin som den dyrare, enligt bilden iaf. Sen kan det säkert vara så att kvaliteten inte är densamma, olika tjocka osv, men för ett plagg som kanske inte används varje dag tycker jag man kan satsa på det billigare alternativet, vad tycker ni?

Vilken tur att man kan få välja ibland!

 

Sen vill jag även tipsa om att Boozt kör en superkampanj med 20-50% på skor!

Klicka på bilden under så kommer ni till kampanjen.

 

1432816329-w23_w_1a_sv

 

 

Ha en fin dag!

Kram

3

MORS DAG

tisdag, juni 2, 2015 2 3

 

 

Några få bilder från Mors dag i söndags, som för övrigt bjöd på vackert väder.

Vi firade hos mor & far på Hönö, min bror fyllde dessutom 35 så vi passade på att fira honom med.

 

 

 

Min gamla Brio-vagn, ser ni så välbehållen! Visst, chassit har rostat en del, men för att vara över 30 år gammal och för att släpandes ha varit på äventyr uppe i berg och annat så är den väldigt fin tycker jag. Inez förtjust över att få ärva såklart 🙂

 

 

Barfotabarn!

 

 

Mamma hade dukat klassiskt och sött, och med liljekonvalj från trädgården.

 

 

 

Min brors tjej hade gjort världens godaste smörgåstårta, jag skojar inte, den var himmelsk. Hon hade tänkt lite extra på barnen och klätt den med skinka istället för kallrökt lax (som annars hade höjt den ännu ett snäpp tror jag), och så var den fylld med skagenröra, mums! Alltså jag älskar den här gamla godingen till rätt, gör ni?

Allt med skaldjur (och fisk) får mina smaklökar att dansa jive iofs!

 

 

Nu blir det lite gott framför tv:n här, med tända ljus.. i ”höstrusket” som det faktiskt känns som utanför..

Mysig kväll till er!

Kram

 

 

 

 

 

3

SAMMA TID FÖRRA ÅRET..

tisdag, juni 2, 2015 1 4

SAM_0463_9895

 

 

Den 2:a juni förra året hade vi sommar.. underbar sommar med salta bad, värme och sol. Den 2:a juni i år fullkomligt öser regnet ner, det är sviiinkallt (runt 10 grader) & blåser!! Ska vi behöva gå med på detta..?

Vi har blivit lovade bättre väder till helgen, men jag känner mig inte särskilt övertygad. Hoppas hoppas!

 

 

SAM_0488_9920

 

 

Hoppas ni får en fin dag, trots kylan.

Passar på att tipsa om att Boozt börjat sin rea för barn, med massor av märkeskläder som Molo, Ticket to Heaven, Hummel, Mini A Ture och många fler, kika här.

Kram

4

TÄVLA OM NÅGOT VACKERT TILL HEMMET

söndag, maj 31, 2015 50 9

 

 

 

Då var det tävlingsdax igen!

 

 

Vad sägs om att kunna vinna vackra cylindervasen Karamell i valfri färg tillsammans med två av de ljuvliga ljuslyktorna Smällkaramell från Dixie, inte så dumt va?

Karamell i färgen Syrén (på bilderna) är min absoluta favorit av de tre kulörerna, munblåst massivt glas i härlig pastell, och rejäl är den med sin höjd på 24 cm. Perfekt till sommarens alla härliga buketter!

 

 

 

 

Ljuslyktan Smällkaramell för värmeljus, även den i färgen Syrén.

 

 

Vinnaren får alltså välja en vas Karamell i valfri färg (här) & två ljuslyktor Smällkaramell i valfri färg (här), och för att vara med och tävla vill jag att ni svarar på följande fråga:

 

Vem startade Dixie?

Svaret finns här

 

 

Tävlingen är i samarbete med Dixie och pågår i två veckor, avslutas söndag 14/6 23:59.

Lycka till!

9

SYRÉNER & SKOKÄRLEK

lördag, maj 30, 2015 4 4

 

 

Älskar skofynd!

 

De här raffiga (pantertants-varning?) stövletterna i ormskinnsmönstrat läder fyndade jag på hm.com för halva priset, kalas! Har spanat på de en tid men inte känt att de varit prioritet för ordinarie pris på 999:-, men så såg jag helt plötsligt att de hamnat under SALE-kategorin och jag slog till för 499:50. Jag menar, det är ju ändå äkta läder, och jag ääälskar djurmönstrat 😉

Men, till det knasiga, nu när jag gick in på hm för att hämta länk till skorna (någon av er kanske är sugen liksom), så hittade jag dem inte på rea längre.. utan till ordinarie pris. Hur konstigt är inte det?? Ångrade de sig? Dessutom så finns det bara strl 40 kvar, här.

(Kan finnas fler storlekar i butik)

 

 

 

 

 

Kanske inte ett par skor jag kommer använda överdrivet (känner ni igen er i sådana köp?), och jag har en del av den egentligen ”onödiga” varan.. Men rätt som det är så dyker det där fest-tillfället upp och då är det skönt att ha en garderob passande för  det. Till jobbet har jag för det mesta låga skor, möjligtvis mina acne-stövletter med halvhög lite bredare klack eller kilklack på sommaren, aldrig stilettos.

De här är faktiskt riktigt sköna ändå, de svarta  partierna på sidorna är nämligen resår, så man drar på de väldigt lätt samt att de inte sitter åt så hårt. Lutningen kan dock var jobbig, men för sånt finns ju geléinlägg och annat som lindrar.

 

 

Hej lördag!

 

 

Tråkväder ute, men det gör inte så mycket för vår tvättstuga blev äntligen färdig i veckan och här har legat ett berg med tvätt efter ca 5 veckor utan. Det blev fördröjt pga av olika anledningar, men nu är det alltså klart!! Vi har givetvis tvättat en del under den här tiden, hos svärmor i stan, men en del saker har vi väntat med. Vår vita soffklädsel bl.a , oj vad solkig den var nu..

 

Så tvätt och städdag denna lördag alltså.

Vi passar såklart på att umgås och ha det mysigt bara vi i familjen oxå, pappan i huset är nu iväg med de små och köper lördagsgodis och annat, sen blir det nog filmmys och playtime. Skönt att ta det lugnt, och ladda för morgondagen, mors dag-kalas, & firande av min bror som fyller 35 samtidigt.

 

 

Vad hittar ni på denna helg?

 

 

Nu ska jag gå ner och bädda rent i våra sängar, njuta av syrendoften från alla buketter i huset och knåpa ihop ett tävling-inlägg inför imorgon, det är något riktigt fint ni kan vinna, missa inte det!

 

Kram kram

4

TGIF & MORSDAGS-RABATT!

fredag, maj 29, 2015 1 2

1522_offer_landing_main

 

 

Ok, nu är det kanske lite sent att hinna klicka hem lagom tills mors dag på söndag.. men ändå!

Rabatten hos Ellos gäller ju hur som, mamma-presenter eller inte.

Ni hittar till erbjudandet här och det gäller t.o.m söndag.

 

 

 

Thank good it´s friday!

 

 

Ja då var det helg, igen!

Tycker det är typ måndag fredag måndag fredag hela tiden.. Det går så fort och det är faktiskt bara 3 (!!!) veckor kvar till midsommar! Men vart är sommar-värmen!! Gaaah, jag blir tokig på denna kyla snart, fick ta mig tusan ha tumvantar med päls i när jag cyklade till jobbet imorse, grrr..

 

 

Happy friday på er så ses vi imorgon igen 🙂

Kram

2