GOTT, ENKELT & NYTTIGT

onsdag, maj 20, 2015 8 3

 

 

Naturell yoghurt, blåbär, valnötter & lite ringlad honung. Så. Himla. Gott.

Min energinivå har verkligen varit låg den senaste tiden och då kan man ju försöka ge kroppen bättre bränsle än.. socker.

Jag är en riktig godisråtta & tror jag får energi av det där vita knarket. Och det får jag ju, en kort stund. Sen är det de djupaste dalarna man kan tänka sig som kommer, inte så hållbart.

Jag med min mage ska inte äta något socker alls egentligen, så nu gör jag ett försök till ett bättre och mer energifyllt liv!

Jag äter förvisso väldigt bra mat oftast, vällagat och hemlagat, och med mycket grönsaker. Men däremellan kommer slarvet.

Är ni likadana?

 

 

 

 

Så, nu blir det mer av nyttigheter, tror ni jag klarar att hålla mig?

 

 

Hej mitt i veckan!

 

 

Hittills har veckan gått i rasande fart, hinner inte med riktigt. Idag har jag iallafall fått klippt mig, för första gången sedan i.. oktober förra året! Haha, kan ni fatta riset?

Ok, Josef har kapat en och annan centimeter då och då, när jag inte stått ut med de spretiga torra topparna. Men nu har jag fått kapat en rejäl bit på kanske 10-15 centimeter, och det är så skönt!!

Jag älskar visserligen att ha långt hår, men jag är tyvärr alldeles för lat för att ta hand om det & vårda barret som man bör.

Och att det ska vara så svårt att komma iväg till frisören mer regelbundet, det fattar jag inte..

 

Imorgon är vi lediga jag och barnen, som vanligt på torsdagar, och det ska bli så skönt!

Simskoleavslutning för V står på schemat, annars inget inbokat.

 

 

Hoppas ni mår bra vänner, och har en mysig kväll!

Kram

3

ALLT FÖR STRANDLIVET

tisdag, maj 19, 2015 2 4

ells_0134264_151-95

 

 

Ja vi väntar fortfarande på värmen såklart, men tills dess kan man ju alltid fylla på sommargarderoben lite. Den lilla svarta på bilden ser skön ut, snygg & billig är den med. Den, tillsammans med massor av fina sommarplagg och allt annat för strandlivet (som tex underbara sandaler), hittar man hos Ellos.

 

 

Nu nu ska vi göra kväll här, natta de små och sedan blir det lite helgplanering. Det är ju Göteborgsvarvet på lördag och är det fint väder är det kul att gå och kolla/heja. Svågern ska springa bl.a.

Sen ska ett gäng av mina vänner in och parta lite så jag hänger nog på 🙂

 

Någon av mina läsare som ska springa eller kolla?

 

Kram

4

BLÅTT GRÖNT & MÄSSING

måndag, maj 18, 2015 1 3

Rum21

 

 

Lite vardagsrumsinspo.

Tycker det är lite mycket vitt i v-rummet hos oss, så in med lite färg tänker jag. Stora skänken i Shabby Chic stil är jag redigt trött på och vill ha något striktare i modell men i en mjuk pastellig färg, eller mörkt blått som skåpet på bilden..

Och kolla lampan, hur cool? Och vattenkannan, och kudden.. mmm fint.

Allt från Rum21.

 

 

Hoppas ni fått en fin start på nya veckan!

Kram

3

EKOLOGISK RABARBERPAJ

söndag, maj 17, 2015 6 7

 

 

Söndag, sol, & rabarberpaj idag!

Inte så dumt.

 

 

 

Nej de är inte till dig Ebba.

 

 

Tittut!

 

 

Kuckeliku!

 

 

En grön kompis hittade vi, kommer nog bli en vacker fjäril en dag 🙂

 

 

Supergod paj blev det, med så ekologisk & närodlad rabarber det kan bli, älskart!

 

 

Ops, den tog visst slut.. nu var det ju en väldigt tunn paj. Men som ni ser, också försvinnande god 😉

 

 

Undrar vem som står och ber med sina mörka ögon om en slev paj med sås där under bordet..

 

 

 

Helgbuketten, äppelblom & och hundkex, lätt sommarfeeling på det!

 

 

Hej på er!

 

 

Soligt idag, men galet blåsigt (och kallt), det gillar inte jag. Man blir precis matt efter bara en stund ute tycker jag. Men ska man småfixa lite med den snart färdiga (har bara en slags ”ramp” kvar att fixa) altanen på framsidan, så är man så illa tvungen att stå där i blåsten med håret kastandes kors och tvärs i fejset. Fast idag fixade Josef mest, skönt.

Vi har varit på kalas idag med, på Bushuset. Barnen älskar ju det där, de har så vansinnigt kul. Jag tycker det är ganska vansinnigt äckligt haha! Tänk så mycket snor, saliv och svett som de små halkar runt i, yäk..

Man får låta bacillskräcken stå tillbaka ibland, så är det bara, och nu lär de ju sova skönt om inte annat 😉

 

 

Hoppas ni haft en toppenhelg!

Kram

7

EN STUND FÖR SJÄLEN

lördag, maj 16, 2015 2 4

 

 

Barnen favvo klätterträd i skogsgläntan står i blom, hur vackert?

 

 

 

 

Väldigt skön promenad i skogen idag, precis vad jag orkade med en grå regnig dag som denna. Havet och skogen.. bästa som finns för att rensa kropp och knopp.

Ebba, den lilla godingen, hon skuttade och for runt som en liten valp. Hon älskart där förstår ni.

 

 

Nu ska vi sjunka ner i soffan och leta efter en bra film här, några bra tips?

 

Trevlig kväll!

4

VART ÄR VÅRVÄRMEN??

lördag, maj 16, 2015 3 2

 

 

Visst, vi hade en väldigt fin dag i torsdags, & igår med, men det är fortfarande väldigt kallt i vinden och i skuggan. Idag är det mulet här och svinkallt ute rent ut sagt, kom igen nu Maj, du vill väl ändå leverera bättre än såhär innan Juni knackar på dörren..?

 

Jag har hört på flera håll att det fortfarande ligger snö på backen runt om i landet, och det är inte bara längst upp i norr, brrr… vad segt.

Nä nu vill vi ha lite skön och varm vår, och inom kort, kanonsommar!! Eller hur!

 

 

Önskar en en fin lördag så ses vi lite senare, kram.

 

 

Tunikan på bilden kommer från H&M.

2

A GREAT DAY

torsdag, maj 14, 2015 3 8

 

 

Tjohooo, vilket väder Kristi flygare bjuder på, som det var välkommet!

Eftersom mannen jobbar och jag hade lite att uträtta så tog jag barnen med mig på bussen och mötte upp svärmor i stan. En eftermiddag/kväll med shopping, donken & playtime i vackra Trädgårdsföreningen, great!

(Tack söta Maria för att du beställde en bra dag till mig idag, när gårdagen var så kass, du håller vad du lovar du 😉 )

På mig hittar man en knut på huvudet som vanligt, denna gång pga av dagens tidigare sysselsättning som bestod av altan-utbyggnad på framsidan, då måste man vara praktisk. Hann inte fixa till frippan innan avfärd mot stan, skvalpade av mig lite svett i handfatet bara 😉

Fräscha jag haha!

 

 

 

 

Smile kids! Hahaha, inte så happy chappy här inte.

Tänkte svärmor skulle knäppa en fin bild på mig och barnen ihop, men barnen hade ju bara lekplatsen i sikte så de upplevde det nog mest som en plågsam paus. Och söta svärmor, som tror att hon knäppt en hel hög med bilder (då vi fortfarande såg glada ut alla tre), har i själva verket bara tryckt ner knappen halvvägs.. Ställt in zoomen lite fram och tillbaks, utan att lyckas bränna av mer än två.. Så himla charmigt oteknisk 😉

 

 

 

 

Barnen var så trötta på bussen hem så Inez slocknade och Valentin var nära han med, gullungarna. Nu sover de, nöjda och glada. Jag är inte heller den piggaste, mest pga förmiddagens fyspass på framsidan. Fick iofs hjälp av världens gulligaste granne idag, som hämtade en till skruvdragare och skruvade trall för glatta livet. Vilken pärla alltså.

Hon blev sugen själv på att bygga ut, så jag antar att en gentjänst är att vänta från min sida 😉

 

 

 

 

Ni då, hur har ni haft det?

Lika vackert väder som vi västkustbor hoppas jag 🙂

 

 

Nu ska jag ta mig en skål med glass här i soffan, kram!

8

A SHITTY DAY

onsdag, maj 13, 2015 4 5

 

 

Vissa dagar är sämre än andra, visst är det så?

 

Idag har varit en skitdag för mig, mycket stress och en kropp ur balans.

Blev dock oerhört lycklig när min darling hade gjort köttfärssås & spagetti och ställt i kylen som vi bara kunde värma när vi kom från jobb (+körlektion) och föris. Guld värt i dessa lägen, när man känner att man inte hinner/orkar laga mat.

Älskar honom lite extra när han fixar för oss innan han sticker iväg jobbar kväll. Det där lilla i vardagen, som är så himla viktigt. Att man tänker på varandra och försöker avlasta/underlätta för varann så gott det går 🙂

 

Har landat i soffan precis, efter att ha nattat mina små älsklingar, ska försöka hitta mitt lugn.. och kika in lite hos mina blogg-buddies 😉

 

Hoppas ni har en mysig kväll & att ni har en härlig ledighet framför er nu under Kristi flygare!

 

Kram

5

NÄSAN I BOKEN & LAMPVINNARE!

tisdag, maj 12, 2015 3 3

 

 

Här ligger jag och förkovrar mig i körkortsteori.. roligare kan man ha det..

Har ni sett förresten, min eukalyptus, IT´S ALIVE!

Jag vårdar den ömt, vattnat & duschar med lilla mässing-spraykannan.

 

 

 

 

Ute växer det så det knakar, och i rabatterna på långsidan står tulpaner i vitt & ”svart” och svajar så tjusigt (bilden är tagen en soligare dag än denna). Tegelväggen är kanske mindre tjusig.. men men.

 

 

Ja men då har vi en lycklig vinnare till den snygga bordslampan från By Rydéns, stort grattis till dig:

Elli Karlsson!

 

 

Tack till alla som var med!

Kram

 

3

SOFT TILL UTEPLATS & TRÄDGÅRD

tisdag, maj 12, 2015 0 4

Ellos

 

 

Hittat lite fina saker/inspiration till våra uteplatser, vi har en del men vill fylla på med sånt vi tycker saknas. Naturtoner blandat med mjuka pasteller åt grönt och blått känner jag för.

Allt på bilden kommer från Ellos hemavdelning och framförallt kuddarna har ett extremt bra pris så en hög med sådana får det nog bli, de finns i massor av färger.

 

 

Hej på er!

 

 

Ännu en go kortvecka har vi, så himla härligt! Fast så mycket ”ledigt” blir det inte för mig som har både dubbel körlektion & riskettan (teori) inbokat denna vecka, längtar extremt mycket till helgen känner jag. Vill greja hemma, bygga färdigt altanen på framsidan som vi började bygga ut i söndags, sen blir det nog en tur till Hönö med, hoppas på sol!

 

Ta hand om er, kram!

 

 

Ps. Vinnaren av den snyggelisnyggsnygga lampan från By Rydéns presentera ikväll 🙂

4