NYÅRSLÖFTE?

torsdag, december 26, 2019 8 7

Innehåller annonslänkar

Hej på er denna gråa annandag, vad har ni för er?

Vi har mest softat idag igen men också hängt ett par timmar med kidsen och deras vänner på Bushuset av alla ställen haha, uäk för Bushus-baciller men hurray för glada barn!

V är på gränsen för stor nu men de har ju fotbollsplan där så han hängde mest där med sina buddies.

Sen håller jag på att sammanfatta året här på bloggen/livet i två inlägg, tar sin lilla tid att bläddra igenom arkivet.

Imorgon ska både jag och mannen jobba så svärmor kommer hit och passar barnen, gott med bara en dags jobb innan två dagar ledigt igen. Sen jobbar jag måndag och fredag nästa vecka också. Lite lagom sådär.

På tisdag är det nyår och inte för att jag brukar avge ett löfte men har bestämt att nu ska jag banne mig ta tag i lite styrketräning, core-fokus, för jäklar vad svag jag känner mig i mage och rygg. Benen är starka som bara den men överkroppen är riktigt klen nu känner jag, inte kul alls.

Ska erkänna att jag är himla lat när det kommer till träning. Promenader går ju av bara farten så att säga ,med hund och allt, ett måste. Men styrkepass kräver lite mer, en spark i röva till att börja med..

Jag har ju friskvårdsbidrag att använda, så dumt att jag inte gjort det så mycket, kanske kan köpa gymkort? Fast jag känner ju mig, har varken tid, lust eller motivation till det. Tips för att få det?

Bästa motivationen brukar vara nya träningskläder haha, då är det kul ett tag 😉 Fast jag är nog rätt fullkittad där. Behöver nya löparskor bara, vill ha de här svarta från Adidas.

Men jag ska ändå ta mig en titt på Björn Borg´s rea, grymt fina och coola träningskläder. Mellandagsrea med 40% på allt här. Sugen på de här zebramönstrade löpartightsen.

Nu ska jag joina familjen på en omgång Yatzy.

Trevlig kväll!

7
8 Comments
  • Marléne Bagleborn
    december 26, 2019

    Häng på mig!
    Jag har precis köpt träningskort på Nordic Amhult. Vi drar dit varandra 👊🏼

    • Catta
      december 27, 2019

      Åh det hade ju varit SÅ kul!
      Så osäker ändå på om jag kommer kunna utnyttja det, med tanke på att jag är själv varannan vecka med hund och barn, den veckan kommer det inte bli nån träning av liksom..
      Sen veckan när vi är två vill vi ju gärna ses så då känns det konstigt om jag skulle dra iväg på pass haha, då ses vi ju typ aldrig.
      Tänker att när barnen klarar sig själva om kvällarna, till träningar och kan ta hand om Ebba, då kanske jag kan ta mig tid att komma iväg. Just nu känns det bara som ett för stort projekt.
      Hur ofta har du möjlighet att träna per vecka?

      Om man hade kunnat ta med sig både hund och barn till gymmet hade jag löst det haha. Men det går inte att lämna Ebba mer än vi gör just nu.

      Kram

      • Marléne Bagleborn
        december 27, 2019

        Jag förstår!
        Jag få se hur många pass det kommer bli. Tanken är att jag och mannen kommer träna någon dag tillsammans. Våra barn kan vara hemma själva en stund eller följa med och träna alternativt var på ”barnvakten” Men det ska in i livspusslet.
        De kör ju även pass kl 6.30 😴
        Ska försöka gå på danspass. Hade varit kul om du hängde på!
        Kram Marléne

        • Catta
          december 28, 2019

          Vill verkligen men känns som att man kastar pengarna i sjön lite om man sällan hinner gå..
          Morgonpass skulle heller inte gå då det alltid är jag som måste ta ut Ebba på morgonen och ta barnen till skolan, mannen sticker 5.45 hemifrån dagtid och när han jobbar kväll (kommer hem 00:30) sover han när vi går. Så kan inte ta mig tid då heller tyvärr haha.

          Barnen har ju aktiviteter 5 dagar i veckan och det känns verkligen omöjligt att hitta tid innan Inez är runt 9 iaf.

          Har funderar på gymmet på torget, det är ju så nära så kanske kan hinna 30 minuter då och då, vore ett alternativ, men jag vill helst gå med någon som kan tala om för mig vad jag ska göra haha.

          Om man ändå hade haft barn och hundvakt nära till hands, eller kunnat med att fråga iallafall..

          Livets pussel alltså, inte lätt alltid. Ibland funderar jag på om vi ska ha en ny hund efter Ebba eller inte, tar ju enormt mycket tid och man kan ju inte låta en hund vara ensam mycket mer än tiden man jobbar, om ens då. Ebba har det bra för att mannen jobbar skift, annars hade vi ju aldrig kunnat ha henne. Men vi ses sällan haha.

          Men så har vi så svårt att tänka oss ett liv utan henne, eller en annan fyrbent älskling sen..

          Kram!

          • Marléne Bagleborn
            december 28, 2019

            Allt har sin tid!
            Vill tipsa dig om min vän Annie som har företaget Rörlig-ditt portabla gym.
            Hon och hennes kollega är grymma och jobbar just med sådan som ”du” som inte kommer iväg. De kommer hem och kör pass ute. Dra ihop ett gäng så bokar man pass med dem. Gå in och kolla på http://www.rorlig.se
            Eller INSTA @rorlig_pt
            Lycka till!
            Kram

  • M
    december 27, 2019

    Tränar på gymmet 6-7 dgr i veckan sedan augusti och det är den bästa investeringen ever!

    • Catta
      december 27, 2019

      Oj wow, hur hinner du det? När på dygnet tränar du och hur ser ditt liv ut?
      Jag kommer ju inte kunna komma iväg alls varannan vecka då jag är själv med barn och hund och då känns det lite meningslöst med gymkort om man kanske hinner ett-två pass varannan vecka bara.

      Fasen att tiden ska vara så stort hinder, vill ju träna men jag ser fasen inte hur jag skulle kunna få in det på schemat.

      Barnen hade jag ju kunnat ta med kanske men hunden blir knepigare haha.

      När barnen kan ta hand om henne och klara sig helt själva, då kan jag unna mig lite gymtid 🙂

      Kram

  • Viktoria
    december 28, 2019

    Jag styrketränar hemma, skulle aldrig hinna fara till gymmet. Dottern rider och jag behöver vara med och det är tidskrävande (runt 12 timmar i veckan).

    Har kört på i 2 år nu och det har verkligen gett resultat. Starkare än nånsin och fått bra muskulatur.
    Enkelt upplägg: har 2 st 3-kilos hantlar för olika armövningar och sen blir det mage, rumpa och rygg utan redskap på golvet (just fått en träningsmatta vilket är lyx för mig!). Kör 8 olika övningar med bestämt antal repetitioner, och kör hela det programmet 3 ggr. Började med få repetitioner men har sedan 2 år tillbaka ökat på mer och mer. Jag kör det 2-4 ggr per vecka. Effektivt tar det nog bara 30 minuter, men ibland tar det längre när fix för barnen kommer emellan eller jag stannar upp lite länge och glor på Netflixserien, som alltid går på tv:n samtidigt. Jag gör det på kvällen, när barnen grejar med annat eller just lagt sig.
    Sen har jag en crosstrainer i garaget som jag numera kör 3 pass om 25 minuter tidig morgon, men där har ju du hundpromenader och cykel istället.
    Det träning som ger resultat är ju den som blir av!
    Hoppas du hittar din variant!

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *