ME VS MINIME

tisdag, september 8, 2015 4 6

 

 

 

Bomben!!

Kolla in mitt face hahaha, the face of fear..

Lillan ser betydligt mer avslappnad ut 😉

 

 

Hej!

 

 

Våra lata semesterdagar fortsätter och jag lovar, det kommer komma massor med mer bilder och inlägg från vår härliga Kreta-vecka. Ska se om jag kan försöka knåpa ihop ett recensions-inlägg framöver, för er som vill veta lite mer om hotellet mm.

 

Hoppas ni har det fint hemma, har förstått att hösten kommit med stormsteg medan vi varit borta, massor med regn, frost och annat har jag fått rapporter om. Vi kommer nog få oss en liten chock när vi landar på Landvetter torsdag eftermiddag, vi som har en bit över 40 grader varje dag här..

 

Kram så länge!

 

 

Ps. presenterar bokvinnaren imorgon.

6

MISSA INTE

söndag, september 6, 2015 0 6

 

IMG_6990

 

 

 

Ni missar väl inte tävlingen här på bloggen där ni kan vinna Filippa Salomonssons bok Socker-Detox!

Sista chansen idag fram tills midnatt och ni hittar den här eller under fliken ”tävlingar”.

 

 

Här kommer behövas en detox efter semestern, en del av varan ovan och så.. hrm hrm..

 

 

Ta hand om er, kram.

6

HOT HOT HOT

lördag, september 5, 2015 2 9

 

 

 

Det är lite varmare än vi trodde det skulle vara här i september.. igår hade vi 42 grader större delen av dagen och runt 30 på kvällen, hot!

Men vi klagar inte för vi är ju omringade av svalkande vatten, lovely!

 

 

 

 

Hur är vädret hemma?

 

Vi ses finingar!

Kram

9

GREETINGS FROM GREECE

fredag, september 4, 2015 1 6

 

Här bor vi! I rummet vid de grå handdukarna. Precis till höger ligger hotellets spa.

 

 

Hej!

 

 

Kikar in snabbt bara för att tala om att vi har det bra här på Kreta, det är verkligen helt fantastiskt här på O.B.C, över förväntan!

Barnen badar nonstop, både i ”vår egen” pool precis utanför rummet och i de gemensamma poolerna. Ljuvligt att se dem så lyckliga.

 

 

Lugn morgon utanför rummet, vi som var uppe tidigt var ensamma ett tag, suveränt. Fasthet är iofs lugn här mest hela tiden, trots fullbelagt hotell. Poolen utanför vårt rum får dock endast de som bor i dessa (8) rum bada i.

Svalkande glass i solen, idag står termometern på 41 grader här kring hotellet, puh.

 

Valentin kikar på pappa och Inez som tog ett dopp i havet.

 

 

Hoppas ni har det bra hemma i Svedala!

Kommer kika in till er igen under veckan, fast kanske inte varje dag.

 

 

Stor kram!

6

KOMMA LÄGLIGT

tisdag, september 1, 2015 1 6

 

 

 

Elegantbox -Augusti 2015

 

 

Senaste boxen från Elegantbox låg i lådan när jag kom hem idag, fylld med flera fina produkter. Återfuktande ögoncreme från Oriflame, både svalkar och fräschar upp trötta ögon. Nail repair från Trind. Lösögonfransar (inget för mig dock så jag får nog ge bort dem till någon..). Highlighting cream från The Beauty Crop, fylld med antioxidanter och ger fin lyster i huden. Coffee scrub från Mr. Bean, perrrfekt nu inför solresan att skrubba av lite gamla döda hudceller för att få lite ny fin färg!

 

(Är ni sugna på boxen så får ni en extra gåva i er första box om ni skriver in Catarina Alexandersson i voucher-fältet när ni beställer, hos elegantbox.se)

 

Och apropå döda hudceller, oh my lord vad jag fjällar på fötterna nu efter fotmasken, ja men det är helt sjukt!! Ska visa en läskig bild i ett inlägg här framöver, håll i er 😉

Kan lova att det funkar helt grymt.

 

 

God kväll fina ni!

 

 

 

Har hösten kommit till er med? September kom visst med den idag, såpass att jag trodde jag ställt klockan alldeles för tidigt, var ju skitmörkt när vi klev upp 6.30!

Göteborgsgrått och fuktigt ute, lite kyligt och med höstlukt i luften. Mysigt ändå, jag älskar verkligen höst. Men först, lite greek-vacay!

 

Har ni någon utlandsresa att se fram emot i höst?

 

 

Kram & fin kväll!

6